Thursday, April 30, 2009

ari ni watpe ek??

30 april 2009. sitiawan : seorang pemuda bernama nasrul haidar hishamuddin telah bangkit dari keenakan tidurnya. ini disebabkan beliau ingin menunaikan apa yang diwajibkan kepada semua muslimin dan muslimah iaitu solat fardhu subuh. Berat mata ini tidak dilayan, panggilan syahdu bantal yang lembut, tilam yang empuk ditepis sama sekali. "NYAH KAU!! SYAITAN YANG SERING MENGGODA KU KE ARAH MAKSIAT DAN KELALAIAN!", hati kecil ini berkata. Setelah selesai semua kewajipan, aku 'bersiram' dan terus bersiap untuk mencemar duli ke pusat ilmu. hari ini ade training kete!!

8.00 A.M- Aku menunggu ketibaan y.a.b guru ku yang bakal mencurah ilmu untuk menyiapkan diriku ke arah kejayaan pabila di uji oleh y.a.m (yang amat menakutkan) JPJ.

8.20 A.M- 'mane cikgu niyh?? aku bayar de x datang lak!! bodoh tul!' perasaan geram menyelimuti sanubari ku.ecehh ayat!!hahaha.

9.00 A.M- sayup sayup kedengaran bunyi muzik syahdu memecah kesunyian... "bunyi handphone"

"1 message received"

read

from : 019*******

"salam...pgi ni x dtg bljr ke.. 8 smpei 10 klu x nk dtg xpe.. tu terpulang pada nasrul sndiri k... trma ksh"

"lol, aku nye menunggu de kate ak x nk dtg.. dh ckp dh amek aku kt umah!!"

SELEPAS kejadian tersebut, panggilan di buat....

tut..tut.. tut..tut.. tut..tut..

nasrul : "assalamualaikum cikgu. ni nasrul, sy igt cikgu dtg amek.. sy dh sampai tetido dh niyh.."

cikgu : "owh ye ker?? sori2.. cikgu dtg skrg.."

9.10 A.M- hati kecil ini berkata.. (hantu nye cikgu..burn duit ak..)

lepas tu bermula la permainan yang ditunggu tunggu.. KALU MATI ENJIN KALAH!! hahaha..

yang best nye 2 kali mati enjin...kt traffic light lagi.. MANE X NYE!! BODO NYE JALAN!! LEPAS JE BREK TRUS BERUNDUR..

SAPE WAT JALAN NIYH HAA!!!

wat jalan tak rata!! keselamatan kita pengguna jalan raya harus dipelihara!! MANA HAK KAMI!!

mase tgh berundur tu boley lak melatah!!
"weyhh asal berundur ke DEPAN!! DEPAN!! KAKI LEPAS CLUCTH TERUS SAMBIL KAKI KANAN GATAL TEKAN PEDAL BRAKE!!!
BODO BETULL..

pastu kete blkg potong.. nampak sgt ketawa ria mereka!!! kurang ajar tull.. aku budak baru blaja laaa!!!! paham laaa.. yang gelak watpe!!! ko dulu camni gak..lol!!

10.05 A.M- drive g KOPITIAM. nk celebrate last day member aku kt kopitiam!! akhirnye!! ko berhenti gak.. bkn cam aku =.. diberhentikan.. hahahaha. lepak laa kt sane sampai kul 1 lebey!!
pastu nk balik.. LUNCHH!! save duit x yah makan kt luar.. rumah ni bagi aku cam hotel kot.. bak kate ibunda ku yang tercinta.. BILE BGN TDO TRUS KUAR! NK TDO BLK!! KENYANG KUAR!! LAPAR BALIK!! Hahaha... nk wat camne bosan kot duk umah.. naseb bek ade alat telekomunikasi bergelar telefon tangan. Yang menemani ku di saat aku kebosanan.. thx!!

6.58 P.M-telefon tangan berbunyi.. ade org mengadu rupenye... hahahaha.. for ur information SISTEM PERKHIDMATAN di Malaysia amat mengecewakan.. nk wat account pn payah(kepada yang memahaminye shj) pastu berbunyi lg telefon tangan berbunyi..

1 message received

from:syahir

kami otw amek ko..

lol.. baru bgn tdo kot.. ngan x solat asar lg.. siap gle laju laaa... baru kuar bilik air jek tup2 derg dh ade kt depan pagar dh.. ngan siap ngan baju melayu lengkap songkok... seb bek xde sampin.. kalu x mcm nk bernikah je nihhh.. aku dh laa x sabar nk kawin nih.. hahahahaha. lol.. nk g solat maghrib sna nye... jemaah.. mlm jumaat kn..

ye laaa. ade kata2 mengatakan "perempuan yg baik untuk lelaki yg baik"

so kena berubah laaaaa...
aku nk perempuan baik beb..
sng idup aku nnt.. xde la riso sgt..
hahahaha.

7.42 P.M- dh habis solat sume.. FUTSALLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!

lek jek g futsal pakai baju melayu lengkap..
dh sampai sane tukar outfit sume ape lagi lenjan la bola tu.. penat gler men ari nihh.. ngan x sihat nye..

9.** P.M- kitorg mengambil keputusan "jom lepak bistro lumut layan cia!!"hahaha. member dh masuk gaji.. apa lg paw ar!! heee. kt sane makan nasi goreng kampung telur mata! ngan teh ais.. seperti biasa.. service di malaysia amat mengecewakan!! lambat gler.. ko masak ke ko bli kt tempat len baru hidang bodo tul!! air kosong pn sampai 30 minit nk wat.. kak oiii.. nk tunggu ais beku ye baru hidang!! dh la marah aku pggl minah tu akak.. adehh

"kak ais kosong satu yee""

asal pggl aku akak.. bengang tul aku"

"abes tu??"

"ko umo bape?"

ngan tanpa berfikir panjang aku menjawab...
"15!!"

hahahaha.

akak tu pn "owhh" ko mude lg, okok!"

ape daaaa
pggl akak dh kre hormat ape.. x kn nk pggl woy!! weii!!
adehh..manusia.. manusiaaa..

11.**P.M- kena g kopitiam jap.. emeerul nk amek duit. ade peristiwa best berlaku.. ade sorg mamat syok sendiri niyh.. ade ker de g tarik ape ke bende tu yg tutub kedai tu laaa yg turun naik tu.. org pasg tiang tgh dulu baru turunkn menatang tu.. ni x dak SS tu terus g turun.. aku tegur salah wat dek jek. bajet pandai.. dh malu kaver la tu.. aku mmg palat ngan dak niyh.. nk jek tumbuk.. tp malas la plak nk cari pasal.. SABAR NASRUL!! SABAR!!!

pastu terus gerak umah razin.. tp sebelum balik.. pekena TEH yg dibuat oleh pembantu rumah razin iaitu KAK TEH! hahaha. sedap gler kot.. mmg sesuai ngan name de.. expert in making TEHHH!! hahaha. dh abes minum sume.. ape lg chowww..

5 minit kemudiaann....

dh smpai umah... salin baju chatting bagai bls msg.. here i am.. tulis menatang ni. heee.

-THE END-

3 comments:

  1. AHAHAHHA menarik menarik utk dijadikan teladan! esp part usha cia tuh.. =D

    ReplyDelete
  2. hahahaha bez doe!
    ngn shah2 skali ko msk kn.hahaha

    ReplyDelete